Ukraine English Russia Poland
Початок подружнього актуПриготування до пожиття, тобто прелюдіяЯк розмовляти про сексВіддайте секс християнамПошук задоволення під час подружнього актуМенше техніки, більше духаКульмінація подружнього актуМета – оргазм?Секс та футболКохання – це наркотик та імуностимуляторСекс сорокарічнихЧоловік також має потреби

СЕКС, ЯКОГО НЕ ЗНАЄТЕ

Як розмовляти про секс


Якщо чоловік і дружина раніше нічого не розповідали одне одному про свої потреби та вподобання, то якогось певного дня (або ночі) їм просто треба почати про це розмовляти?

Чоловік та дружина повинні вільно розмовляти про свої сексуальні потреби та уподобання, так само, як розмовляють про інші сфери життя. А ця царина, як відомо, дуже важлива.



Чоловік та дружина повинні вільно РОЗМОВЛЯТИ
про свої СЕКСУАЛЬНІ ПОТРЕБИ та уподобання




Часом одружені розповідають, що секс не є для них найважливіший, адже вони не проводять в ліжку 24 години на добу. Та навіть якщо вони проводять в ліжку лише пів години, то це дуже важливі пів години. Щоб нормально про це розмовляти, потрібно опанувати відповідну мову, яка допоможе чоловікові зрозуміти жінку, і навпаки, а також допоможе налагодити стосунки і порозмовляти про те, що справді важливе. Це буває нелегко, бо розмови про секс, які ми чуємо довкола, стосуються переважно патологій, різних сексуальних збочень, технік, які варто використовувати для того, щоб посилити приємність, вибору найкращих контрацептивних засобів. А це не є найважливіші теми, про які подружня пара може і хоче говорити. Хтось може запропонувати, що варто в школі навчати дітей одягати презерватив на банан, та коли йдеться про будування стосунків між чоловіком та жінкою, то це знання абсолютно непотрібне...

Доволі часто про секс говорять, використовуючи вульгарні вирази...

Так. Або вульгарні, або ж неконкретні. Це поверхова мова, яка зовсім не допомагає чоловікові та дружині зрозуміти одне одного.

З цієї кризи сексуального життя, мабуть, і виникає мода на вульгарні жарти, особливо в чоловічому товаристві?

Можливо. Та з допомогою цієї мови не можна висловити нічого глибшого. В ній не вистачає того, що допомогло б чоловікові зрозуміти жінку, а жінці – пізнати чоловіка.

Мені видається, що вульгарна поведінка, захоплення жартами про секс – це прояви якихось невдач чи комплексів у сфері сексу.

Певна частка істини в цьому є. Коли чоловік розповідає в товаристві анекдот про секс, то регоче зі сміху. А коли вдома розмовляє з дружиною, то почувається збентеженим, не вміє спокійно розмовляти про секс, втікає від цієї теми. Коли на зустрічах з людьми в розмові про секс я вживаю такі слова, як оргазм, пеніс, піхва, статеві губи, – тобто використовую нормальну медичну термінологію, то завжди є певна група людей, які почуваються присоромленими. Вони не освоєні з цими словами, можливо, вони їх вже десь чули, та у надто пізньому віці. Для них це не є нормальною термінологією. От коли ми говоримо: ніс, очі, руки, шия, уста, то всі сприймають це як нормальні назви людського тіла.

Можна знайти певні аналогії між сексуальним і духовним життям. Наприклад, і те, і інше – це інтимне життя, яке ми не афішуємо. В Євангелії є вказівка, що якщо хтось хоче помолитися, то повинен замкнути двері своєї кімнати. З допомогою слів складно виразити щось інтимне, однак мова, яку ми використовуємо, свідчить про якість нашого життя. Якщо доросла особа, говорячи про своє духовне життя, вживає слово «Бозя», то це означає, що її контакт з Богом, м’яко кажучи, ніякий. Якщо особа вульгарно висловлюється про сексуальне життя, то, правдоподібно, вона незріла у цій сфері, чогось їй не вистачає...

Часто саме так буває! Але буває й інакше. Якщо хтось пережив щось глибоке і прекрасне, якщо перейнявся чудовою єдністю, якщо увійшов у сферу, де відчуває, що Божа любов реально торкається людини, то така особа більше не жартуватиме на цю тему. Хоча це не означає, що не можна жартувати. Можна, але з іншим смаком.

Якщо хтось має поганий досвід, то ця нездорова сексуальність ніби виплескує назовні. Це може проявлятися по-різному – не лише у вульгарності, а й в сексуальній агресії. Часто можна почути, що керівник на роботі використовує власне становище і домагається статевих стосунків від секретарки. Недавно в Ольштині була доволі гучна історія, коли після міського референдуму мер міста втратив свою посаду. Або ж згадаймо відомий процес президента Клінтона, у якого були сексуальні стосунки зі стажисткою. У будь-якому разі, якщо у людини немає здорового сексуального життя у подружжі, то це так чи інакше стане явним?

Тут ідеться про те, чи ці люди спроможні вести здоровий спосіб життя. Сьогодні це поширена чоловіча проблема. Якщо чоловік роками задивляється на порнографічні зображення, і таким чином формує власне уявлення про секс, то дуже поверхово та примітивно переживає сексуальність. Такий чоловік не відчув жодної глибини, не збагнув, як саме секс може бути вираженням кохання. Для деяких чоловіків слово «вірність» цілком незнайоме і чуже. Настільки далеко вони відійшли від християнства.

Світ щораз більше віддаляється від Бога, порнографія стає чимось звичайним, як і дошлюбні статеві стосунки чи аборти. І ніхто не говорить про те, що це шкідливо! У суспільстві спостерігаємо дедалі більші намагання зробити аборти цілком звичною справою, та чомусь ніхто не говорить про те, який зв’язок існує між абортами та зниженням статевого потягу в жінок.



У суспільстві спостерігаємо дедалі більші намагання
зробити АБОРТИ цілком звичною справою,
та чомусь ніхто не говорить про те,
який зв'язок існує між АБОРТАМИ та
зниженням СТАТЕВОГО ПОТЯГУ в жінок




Мені не доводилося чути, щоб якийсь сексолог звернув на це увагу. Один із багатьох наслідків аборту – саме зниження статевого потягу, серйозні проблеми в сексуальній сфері. Також це стається і в чоловіків, котрі усвідомлюють, що сексуальний акт, який повинен бути знаком кохання, призводить до смерті. Напевно, не може бути нічого більш гіршого, аніж ставлення до сексу як до джерела смерті. Смерть же породжує агресію та насилля. І так утворюється замкнене коло...



Не бійся сексу, або люби і роби, що хочеш. З о. Ксаверієм Кнотцом розмовляє Сильвестр Шефер, перекл. О. Мандрика, Свічадо, Львів 2015, с. 52-56.



Наверх

  Распечатать